Gostujući u emisiji Hrvatskog radija 'A sada Vlada' ministar Zmajlović razgovarao je o akciji 'Agram' i o preseljenju institucija iz resora zaštite okoliša i prirode na jednu lokaciju u Zagrebu, na adresi Radnička 80.
Istaknuo je da Inspekcija zaštite okoliša već više od godinu i pol dana provodi akciju Velika čistka koja je usmjerena na uvođenje reda u gospodarenje otpadom. U tom razdoblju predmet nadzora bili su svi dijelovi sustava: odlagališta, skupljači i oporabitelji, posebne kategorije otpada. Akcija je započela u siječnju 2013. i prvi korak bila su sva odlagališta, njih 301. Nadalje, pri planiranju nadzora i izdavanju rješenja za odlagališta, inspekcija zaštite okoliša posebno se vodila kriterijima: je li ishođena valjana dozvola, je li rad komunalnog poduzeća usklađen s takvom dozvolom, je li započela sanacija odlagališta, te ostalim poput provjere udjela odloženog miješanog komunalnog otpada i ostalih vrsta otpada ili lokacijom odlagališta. Izdana su brojna inspekcijska rješenja a među njima i pet s različitim stupnjevima zabrana odlaganja i u svih pet slučajeva postignuti su značajni rezultati. Trogir je na odlagalištu 'Plano' nakon desetljeća stagnacije pokrenuo sanaciju, izgrađena je nova kazeta za prihvat otpada u skladu s pravilnikom o uvjetima propisanim za odlagališta. Pazin je dovršio sanaciju i uskladio nove plohe s pravilnikom te ishodio dozvole. Zaprešić je ishodio dozvole i obavio usklađenja kao i Koprivnica. Postupanjem inspekcije u gradu Zagrebu došli smo do toga da je konačno, nakon što je Jakuševac godinama radio bez dozvole, grad Zagreb donio temeljni dokument, plan gospodarenja otpadom i u prostorno plansku dokumentaciju unio izmjene potrebne za uspostavu sustava gospodarenja otpadom. Rješenje inspekcije zaštite okoliša za odlagalište Jakuševac potaknuto je činjenicom da odlagalište nije imalo dozvole te je slijedom toga zabranjeno odlaganje svih vrsta otpada osim miješanog komunalnog.
Na pitanje vezano uz ugovor Grada Zagreba s CIOS-om, koji je jedan od predmeta u akciji 'Agram', Ministar je istaknuo da nije upoznat s poslovanjem grada Zagreba niti je to u nadležnosti Ministarstva. Dakle, zašto, pod kojim uvjetima i na koji način je Grad Zagreb sklopio ugovor s privatnom tvrtkom i za koje sve poslove nije bio predmet nadzora naše inspekcije jer za to Ministarstvo nije nadležno. Ugovor za takve poslove mogao se sklopiti s mnogim tvrtkama koje imaju valjane dozvole a ima ju i zagrebačka Čistoća koja sad i obavlja navedene poslove. Ministarstvo ničime, pa ni rješenjima inspekcije, nije pogodovalo tvrtkama niti vlasniku CIOS grupe a na pitanje 'u kakvom je odnosu s Petrom Pripuzom' ministar je odgovorio 'u nikakvim odnosima'. Radi izbjegavanja zabune i pogrešnih interpretacija, u nastavku je transkript tog dijela razgovora:
Cijeli intervju možete poslušati na http://radio.hrt.hr/aod/mihael-zmajlovic/85520/ a dio za koji je naveden transkript počinje na petoj minuti razgovora.
Zaključivši ovaj dio emisije, ministar Zmajlović istaknuo da je Velika čistka traje i dalje i da je cilj uvođenje reda u sustav gospodarenja otpadom a o čemu svjedoče i brojna inspekcijska postupanja. Inspekcija kontrolira sve dijelove sustava pa i one u koje se u godinama prije ministrovog mandata uopće nije ulazilo a broj inspekcijskih postupanja značajno je veći nego ranije.
U drugom dijelu razgovora Ministar je ponovio razloge za objedinjavanje institucija iz resora zaštite okoliša i prirode na jednoj lokaciji kao i podatke o troškovima i uštedama koji se time ostvaruju, primarno za proračun RH. Istaknuvši da je cilj osigurati učinkovit resor, racionalno upravljanje resursima i uštede u proračunu, ponovio je da će se na godišnjoj razini ostvariti ušteda od tri i pol milijun kuna za proračun RH. Godišnja cijena zakupa, održavanja i svih režija te ITK sustav i usluge bez preseljenja iznosila bi 9,7 milijuna kuna s PDV-om za proračunska tijela Ministarstvo, Državni zavod za zaštitu prirode i Agenciju za zaštitu okoliša a nakon preseljenja iznosit će 6,3 milijuna kuna. Ako se ovome pridoda trošak Fonda za iste stavke, onda sve četiri institucije, tri proračunske i vanproračunski Fond, bez preseljenje godišnje trebaju 15,5 milijuna kuna a preseljenjem 14,8 – također sa PDV-om.
Ugovori o najmu nisu tajni i svi podaci o troškovima najma i režija sve vrijeme su komunicirani a da bi se odagnala svaka dvojba, Ministar je zatražio najmodavca da skine klauzulu o obvezi čuvanja poslovne tajne nad uvjetima ugovora te ćemo ugovore objaviti na našim stranicama čim se najmodavac suglasi.
Zahtjev za razrješenjem pomoćnika za inspekcijske poslove Gorana Heffera nema nikakve veze s preseljenjem, najavljen je u proljeće i nije formalno uručen ranije jer su tako pomoćnik i ministar dogovorili kako bi se dovršili poslovi poput sanacije otpada na poplavljenom području koje je u srpnju i kolovozu vodio pomoćnik Heffer osobno. O navedenom se očitovao i pomoćnik Heffer priopćenjem 20.10.2014. http://www.mzoip.hr/default.aspx?id=22397.