Ministarstvo gospodarstvo objavilo je polugodišnji pregled aktivnosti svih kontaktnih tocaka i alata unutarnjeg tržišta EU u podrucju slobode kretanja roba i pružanja usluga. Kontaktne tocke i alati, koje je uspostavila Uprava za trgovinu i unutarnje tržište Ministarstva gospodarstva, daju mogucnost brzog i besplatnog pristupa kljucnim informacijama o pravima i mogucnostima na unutarnjem tržištu EU svim pravnim i fizickim osobama pod jednakim uvjetima.
Što kontaktne tocke i alati unutarnjeg tržišta mogu uciniti za vas?
- pomažemo gradanima i tvrtkama u rješavanju njihovih sporova s tijelima javne vlasti drugih država clanica kada krše njihova prava u okviru slobode kretanja roba, usluga, ljudi i kapitala (Centar SOLVIT Hrvatska);
- pružamo informacije o tehnickim propisima, potrebnim odobrenjima te nacelu uzajamnog priznavanja za odredenu vrstu proizvoda, a u svrhu stavljanja proizvoda na tržište (Kontaktna tocka za proizvode);
- informiramo zainteresiranu javnost o planiranom donošenju tehnickih propisa na razini cijele EU (Kontaktna tocka za notifikaciju - TRIS);
- pružamo informacije o uvjetima poslovanja u drugim državama clanicama te omogucujemo registraciju poslovanja u Republici Hrvatskoj (Jedinstvena kontaktna tocka za usluge);
- olakšavamo hrvatskim poduzetnicima zapocinjanje poduzetnicke djelatnosti u drugim državama clanicama tako štohrvatskim nadležnim tijelima omogucavamo elektronicku administrativnu suradnju s nadležnim tijelima drugih država clanica (Informacijski sustav unutarnjeg tržišta);
- pružamo informacije o potrošackim pravima u prekogranicnoj trgovini usluga i roba te pomažemo kod podnošenja pritužbi i rješavanja sporova s trgovcima (Europski potrošacki centar Hrvatska).