S obzirom na to da je studeni poznat kao mjesec čestih sniženja, a Crni petak se približava (29. studenog), Ministarstvo gospodarstva u suradnji s Europskim potrošačkim centrom Hrvatska podsjeća potrošače na važnost opreza tijekom razdoblja velikih popusta. Ovo je vrijeme kada trgovci često koriste obmanjujuće prakse, što može navesti potrošače na nepotrebne kupovine i preplaćivanje proizvoda koji zapravo nisu sniženi.
U nastavku su navedeni praktični savjeti za sigurnu i uspješnu kupovinu:
Jedna od uobičajenih praksi trgovaca je umjetno podizanje cijena u tjednima prije Crnog petka, kako bi se stvorio privid većeg popusta na dan rasprodaje. Potrošačima se savjetuje da unaprijed prate cijene željenih artikala kako bi mogli razlikovati stvarne od prividnih popusta.
- UPOZNAVANJE S POTROŠAČKIM PRAVIMA
Prije donošenja odluke o kupnji, potrošači trebaju biti svjesni svojih prava, kako bi mogli prepoznati obmanjujuće poslovne prakse. Važno je napomenuti da trgovac prilikom obračuna popusta mora uzeti u obzir najnižu cijenu proizvoda koja je bila primjenjiva u razdoblju od 30 dana prije sniženja.
Planiranje kupovine unaprijed ključno je za izbjegavanje impulzivnih odluka koje su često rezultat agresivnih marketinških taktika. Europski potrošački centar Hrvatska preporučuje izradu popisa potrebnih proizvoda i usporedbu njihovih cijena na tržištu prije početka rasprodaja.
- OPREZ PRI BRZIM RASPRODAJAMA
Vremenski ograničene rasprodaje mogu stvoriti pritisak na potrošače da donesu ishitrene odluke, što može dovesti do nepromišljenih kupnji. Potrošačima se savjetuje da odvoje vrijeme za usporedbu ponuda i uvjeta poslovanja različitih trgovina. Istraživanje recenzija drugih kupaca i pažljivo čitanje uvjeta povrata može pomoći u izbjegavanju neugodnih iznenađenja, budući da mnogi sniženi artikli dolaze s ograničenim mogućnostima povrata.
Europski potrošački centar Hrvatska preporučuje odabir provjerenih trgovaca, posebno tijekom internetske kupnje. Nepoznate web stranice koje nude ponude "predobre da bi bile istinite" često skrivaju potencijalne prijevare ili prodaju krivotvorenu robu, što je osobito izraženo tijekom Crnog petka.
U razdoblju intenzivnih popusta lako je podleći iskušenju i potrošiti više nego što je planirano. Postavljanje budžeta za kupovinu prije Crnog petka može pomoći u izbjegavanju financijskih poteškoća. Držeći se planiranog budžeta, potrošači mogu uživati u prednostima sezonskih popusta bez nepotrebnih troškova.
Slijedeći ove savjete, potrošači mogu donijeti informirane odluke i zaštititi se od potencijalno obmanjujućih ponuda prije i tijekom Crnog petka. Za dodatne informacije i savjete, posjetite internetsku stranicu Europskog potrošačkog centra Hrvatska i portal "Sve za potrošače" Ministarstva gospodarstva, te zapratite našu službenu Facebook stranicu.
Izvor: Europski potrošački centar Hrvatska, 7. studenog 2024.
Stranica