Europski potrošački centar Hrvatska upozorava potrošače na novu vrstu prijevare u kojoj se prevaranti lažno predstavljaju kao predstavnici Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net). Na meti prevaranata su osobe koje su prethodno već pretrpjele financijske prijevare, nudeći lažna obećanja o povratu izgubljenih sredstava. Europski potrošački centar Hrvatska ističe da sve svoje usluge, pružanje pomoći i savjeta potrošačima, uvijek pruža besplatno.
Metode kojima se koriste prevaranti
Prevaranti kontaktiraju žrtve putem telefona ili e-pošte, tvrdeći da djeluju u ime Mreže Europskih potrošačkih centara. Posebno ciljaju potrošače koji su već pretrpjeli financijsku štetu zbog prijevara te ih obavještavaju da su njihova izgubljena financijska sredstva pronađena.
Tvrde da se sredstva nalaze na računu u švicarskoj banci u Londonu te da su ista spremna za prijenos na račun potrošača. Međutim, prije nego što se sredstva mogu uplatit, prevaranti traže osobne podatke za "potvrdu identiteta". Također, upozoravaju da će, ako se podaci ne dostave do 30. prosinca 2024., novac biti doniran dobrotvornim organizacijama u Europi.
Prevaranti iznose izmišljene tvrdnje da su zahvaljujući istragama Mreže Europskih potrošačkih centara, u suradnji s financijskim regulatorima i Europskom središnjom bankom (ESB), otkrili financijsku prijevaru. Dodatno navode suradnju s Interpolom kako bi priča izgledala uvjerljivije.
Europski potrošački centar Hrvatska naglašava da niti jedna od ovih tvrdnji nije točna. Niti Europski potrošački centar Hrvatska niti Mreža Europskih potrošačkih centara ne pružaju usluge povrata izgubljenih financijskih sredstava.
Kako prepoznati prijevaru
Europski potrošački centar Hrvatska upozorava na nekoliko ključnih znakova koji ukazuju na pokušaj prijevare:
Što učiniti ako primite sumnjivu poruku
Ako primite poruku koja vam se čini sumnjivom, Europski potrošački centar Hrvatska savjetuje da odmah prekinite komunikaciju i učinite sljedeće: