- Objavljeno: 29.10.2015.
I Hrvatska za strože kontrole emisija vozila kako bi se povećala kvaliteta zraka
Na sinoćnjem sastanku Tehničkog odbora za motorna vozila pri Europskoj komisiji države članice EU velikom većinom glasova podržale su uvođenje strožih mjera za poboljšanje kvalitete zraka koje predviđaju uvođenje kontrole stvarnih emisija koje dizel vozila ispuštaju tijekom vožnje. Europska komisija istaknula je da laboratorijski testovi ne prikazuju točnu količinu emisija koje ta vozila ispuštaju tijekom vožnje što treba promijeniti. Odluka je donesena nakon skandala koji je koncern Volkswagen prouzročio zbog softvera koji je prikazivao netočne podatke o emisijama NOx u okoliš.
'U potpunosti podržavamo napore Europske komisije da se uvedu kriteriji kontrole koji će omogućiti da se prate stvarne emisije koje se ispuštaju u vožnji, što sam u ponedjeljak naglasio na sastanku Vijeća ministara za okoliš EU-a. To je jedini način da našim građanima omogućimo veću razinu zaštite zraka koji svi udišemo i zaštitimo okoliš. Razmjeri VW-ovog skandala još se istražuju, a mi ćemo učiniti sve što je moguće kako bi zaštitili naše građane. Zbog toga sam i osnovao Povjerenstvo koje mora utvrditi sve okolnosti i predložiti mjere za sprečavanje ovakvih slučajeve sukladno nacionalnim i EU propisima' – izjavio je ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović povodom odluke Tehničkog odbora za motorna vozila.
Države članice dogovorile su se da će se stvarne emisije vozila početi kontrolirati od 1. rujna 2017. Povjerenica za unutarnje tržište, industriju, poduzetništvo i male i srednje poduzetnike Elżbieta Bieńkowska rekla je da će Europska unija biti prva i jedina regija u svijetu koja će uvesti te mjere. Najavila je, također, da će se revidirati okvirna regulativa koja uređuje određivanje tipova vozila i tržišni nadzor motornih vozila.
Povjerenstvo koje je osnovao ministar Zmajlović, a koje istražuje posljedice VW-ovog manipuliranja softverom u Hrvatskoj, utvrdilo je da je u Hrvatskoj 33.439 vozila s neispravnim softverom. Trenutno priprema pregled postupaka i mjera za otklanjanje nedostataka te rokove za početak njihove primjene koje će Volkswagen morati poduzeti u Hrvatskoj kako bi se uklonili softverski nedostaci i zaštitio okoliš.