- Objavljeno: 04.11.2015.
Početkom 2016. započinje uklanjanje nedostataka na VW-ovim vozilima
'Problem manipuliranja sa softverom u Volkswagenovim vozilima rješavat će se na razini EU. Povjerenstvo koje sam osnovao kako bi zaštitili građane i okoliš pratit će taj proces u Hrvatskoj. Kod nas je na cestama 33.439 vozila čiji softveri pokazuju netočne podatke o ispušnim plinovima u okoliš. Uklanjanje tog nedostatka započet će početkom iduće godine bez troškova za vlasnike vozila' – izjavio je ministar zaštite okoliša i prirode Mihael Zmajlović povodom drugog sastanka Povjerenstva koje istražuje posljedice VW slučaja u Hrvatskoj.
Na poziv Povjerenstva sastanku su prisustvovali predstavnici tvrtke Porsche Croatia, koja je predstavnik Volkswagen koncerna za Hrvatsku te su izložili plan mjera koje je odobrio Njemački Savezni ured za motorna vozila (KBA) kojima će se ukloniti softverska odstupanja na vozilima. Istaknuto je kako će se problem rješavati sukladno EU regulativi te će proces kontrolirati Europska komisija. Građani će nedostatke za sva zahvaćena vozila moći ukloniti u ovlaštenim VW servisima pozivnom servisnom mjerom čije će troškove snositi Volkswagen, neovisno o tome jesu li ih kupili preko ovlaštene trgovačke mreže Porsche Croatia ili u nekom drugom aranžmanu. Početak ove pozivne servisne mjere planiran je za početak 2016., a vlasnicima vozila Porsche Croatia pravovremeno će poslati obavijest sa svim bitnim informacijama. O drugim mogućim mjerama prema VW-u, Hrvatska će se, kao i ostale članice, ravnati prema odlukama Europske komisije.
Ministar Zmajlović osnovao je Povjerenstvo s ciljem utvrđivanja svih relevantnih činjenica povezanih s manipulacijom rezultata prilikom certifikacije emisije ispušnih plinova iz dizelskih motora od strane Volkswagen koncerna kako bi se zaštitili interesi građana i okoliš. Naime, zbog softverske manipulacije dio VW-ovih vozila prikazuje netočne podatke o emisijama dušikovih oksida u okoliš. To je bila i jedna od tema prošlotjednog sastanka Vijeća ministara za okoliš EU održanog 26. listopada na kojem je ministar Zmajlović iznio stav Republike Hrvatske te se založio za što brže uvođenje obveze mjerenja emisija u stvarnim uvjetima.
Tehnički odbor za motorna vozila Europske komisije na sjednici održanoj 28. listopada izglasao je uvođenje strožih mjera za poboljšanje kvalitete zraka koje predviđaju uvođenje kontrole stvarnih emisija koje vozila ispuštaju tijekom vožnje. Europska komisija istaknula je da laboratorijski testovi ne prikazuju točnu količinu emisija koje ta vozila ispuštaju tijekom vožnje što treba promijeniti. Ova odredba počet će se primjenjivati od 1. rujna 2017. Europska unija bit će prva i jedina regija u svijetu koja uvodi takve mjere.