- Objavljeno: 24.04.2020.
U 3. maju započela gradnja polarnog kruzera za Scenic grupu
U riječkom brodogradilištu 3. maj u petak je svečano obilježen početak radova na rezanju limova za izgradnju trupa polarnog kruzera Eclipse II, koji se gradi za australsku Scenic grupu. Riječ je o prvom od ukupno pet luksuznih putničkih brodova za krstarenja polarnim područjima, svaki kapaciteta 200 putnika, koje Scenic grupa želi graditi u 3. maju. Ugovor o gradnji prvog trupa i njegovom djelomičnom opremanju, koji je potpisan sa Scenicovom tvrtkom PEC 2 Limited, bit će prenesen na Scenicovu tvrtku kćer - riječku tvrtku MKM Yachts. Prema planu, kobilica broda trebala bi biti položena do početka ljeta.
Svečanosti početnog rezanja limova prisustvovao je i ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, koji je tom prilikom istaknuo kako se radi o prvoj novogradnji u tom brodogradilištu nakon četiri godine. „Reanimacija 3. maja zbiva se u kontinuitetu na dva paralelna kolosijeka. Na prvom kolosijeku se za tri broda, na kojima se temelji oživljavanje škvera, moralo izračunima detaljno utvrditi njihovo stanje izgrađenosti, a nakon toga odrediti potrebna sredstva, ugovore te konačnu cijenu“, naglasio je ministar Horvat. Dodao je kako će njihovim završetkom i naplatom ujedno biti vraćen kredit HBOR-a od 150 milijuna kuna, pomoću kojih je pokrenuta proizvodnja.
Ministar je pojasnio kako se paralelno s time već oko godinu dana pregovara s novim naručiteljem. Kako je rekao, jedan sofisticirani brod za Scenic grupu, izgrađen je već u pulskom Uljaniku i plovi bez problema. "Danas je počela izgradnja, sestrinskog, sličnog broda, za koji je veliki dio financijske konstrukcije zatvoren novim financijskim aranžmanom", rekao je ministar i objasnio da više neće biti državnih jamstava u visini od 80 posto ukupnog financijskog aranžmana, već da je s naručiteljem dogovoren poslovni model koji će ići u prilog 52 posto investicije bez bilo kakvih jamstava, odnosno iz vlastitog kapitala naručitelja, a ostatak bi pokrilo državno jamstvo.
Proizvodnja i investicije su ključ dugoročnog gospodarskog oporavka
Ukupno je za izgradnju broda Eclipse II (novogradnja 734) u 3. maj dopremljeno tisuću tona čeličnih limova iz Sjeverne Makedonije. Scenic grupa planira u 3. maju graditi još četiri takva kruzera, ukupne vrijednosti 860 milijuna eura.
"Ovo je nakon 4 godine prva nova novogradnja u 3. maju i siguran sam da od danas počinje njegova nova slika. No, ovaj je događaj važan i kao simbolika budućeg smjera cijelog našeg gospodarstva, koje se mora temeljiti na proizvodnji i investicijama. U tome leži ključ dugoročnog gospodarskog oporavka te izlaska iz cijele ove situacije u kojoj se trenutno nalazimo" kazao je Horvat.
Direktor 3. maja Edi Kučan naglasio je tom prilikom kako se radi o novom početku 3. maja, te da se krenulo u nišu koja ukazuje na opstojnost škvera. "Ja sam optimist i zbog toga vjerujem da će u idućem razdoblju biti uvjeta za sklapanje novih poslova", rekao je Kučan.
Također, objasnio je kako je 3. maj ugovorio gradnju opremljenog brodskog trupa, kazavši da će svaka sekcija biti opremljena sa svim detaljima, kako bi se skratilo razdoblje izgradnje, a brod će se također opremati u 3. maju, na osnovi pripremljenog ugovora o potkoncesiji s naručiteljem.
"Interes kupca nije gradnja samo ta 4 broda. Naime, s potkoncesijom tvrtka MKM Yahts ima namjeru u razdoblju od 10 godina graditi još brodova. Ovo je početak koji omogućava 3. maju, a i Uljaniku 1856 opstojnost, jer sam za to da se i taj dio odradi i tamo" rekao je Kučan.
Stranica
Svečanosti početnog rezanja limova prisustvovao je i ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat, koji je tom prilikom istaknuo kako se radi o prvoj novogradnji u tom brodogradilištu nakon četiri godine. „Reanimacija 3. maja zbiva se u kontinuitetu na dva paralelna kolosijeka. Na prvom kolosijeku se za tri broda, na kojima se temelji oživljavanje škvera, moralo izračunima detaljno utvrditi njihovo stanje izgrađenosti, a nakon toga odrediti potrebna sredstva, ugovore te konačnu cijenu“, naglasio je ministar Horvat. Dodao je kako će njihovim završetkom i naplatom ujedno biti vraćen kredit HBOR-a od 150 milijuna kuna, pomoću kojih je pokrenuta proizvodnja.
Ministar je pojasnio kako se paralelno s time već oko godinu dana pregovara s novim naručiteljem. Kako je rekao, jedan sofisticirani brod za Scenic grupu, izgrađen je već u pulskom Uljaniku i plovi bez problema. "Danas je počela izgradnja, sestrinskog, sličnog broda, za koji je veliki dio financijske konstrukcije zatvoren novim financijskim aranžmanom", rekao je ministar i objasnio da više neće biti državnih jamstava u visini od 80 posto ukupnog financijskog aranžmana, već da je s naručiteljem dogovoren poslovni model koji će ići u prilog 52 posto investicije bez bilo kakvih jamstava, odnosno iz vlastitog kapitala naručitelja, a ostatak bi pokrilo državno jamstvo.
Proizvodnja i investicije su ključ dugoročnog gospodarskog oporavka
Ukupno je za izgradnju broda Eclipse II (novogradnja 734) u 3. maj dopremljeno tisuću tona čeličnih limova iz Sjeverne Makedonije. Scenic grupa planira u 3. maju graditi još četiri takva kruzera, ukupne vrijednosti 860 milijuna eura.
"Ovo je nakon 4 godine prva nova novogradnja u 3. maju i siguran sam da od danas počinje njegova nova slika. No, ovaj je događaj važan i kao simbolika budućeg smjera cijelog našeg gospodarstva, koje se mora temeljiti na proizvodnji i investicijama. U tome leži ključ dugoročnog gospodarskog oporavka te izlaska iz cijele ove situacije u kojoj se trenutno nalazimo" kazao je Horvat.
Direktor 3. maja Edi Kučan naglasio je tom prilikom kako se radi o novom početku 3. maja, te da se krenulo u nišu koja ukazuje na opstojnost škvera. "Ja sam optimist i zbog toga vjerujem da će u idućem razdoblju biti uvjeta za sklapanje novih poslova", rekao je Kučan.
Također, objasnio je kako je 3. maj ugovorio gradnju opremljenog brodskog trupa, kazavši da će svaka sekcija biti opremljena sa svim detaljima, kako bi se skratilo razdoblje izgradnje, a brod će se također opremati u 3. maju, na osnovi pripremljenog ugovora o potkoncesiji s naručiteljem.
"Interes kupca nije gradnja samo ta 4 broda. Naime, s potkoncesijom tvrtka MKM Yahts ima namjeru u razdoblju od 10 godina graditi još brodova. Ovo je početak koji omogućava 3. maju, a i Uljaniku 1856 opstojnost, jer sam za to da se i taj dio odradi i tamo" rekao je Kučan.