Upozorenje potrošačima: prevaranti se lažno predstavljaju kao predstavnici Mreže Europskih potrošačkih centara

Slika /slike/Vijesti/2022/1. pravo na pristup.jpg

Europski potrošački centar Hrvatska upozorava potrošače na novu vrstu prijevare u kojoj se prevaranti lažno predstavljaju kao predstavnici Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net). Na meti prevaranata su osobe koje su prethodno već pretrpjele financijske prijevare, nudeći lažna obećanja o povratu izgubljenih sredstava. Europski potrošački centar Hrvatska ističe da sve svoje usluge, pružanje pomoći i savjeta potrošačima, uvijek pruža besplatno.

Metode kojima se koriste prevaranti

Prevaranti kontaktiraju žrtve putem telefona ili e-pošte, tvrdeći da djeluju u ime Mreže Europskih potrošačkih centara. Posebno ciljaju potrošače koji su već pretrpjeli financijsku štetu zbog prijevara te ih obavještavaju da su njihova izgubljena financijska sredstva pronađena.

Tvrde da se sredstva nalaze na računu u švicarskoj banci u Londonu te da su ista spremna za prijenos na račun potrošača. Međutim, prije nego što se sredstva mogu uplatit, prevaranti traže osobne podatke za "potvrdu identiteta". Također, upozoravaju da će, ako se podaci ne dostave do 30. prosinca 2024., novac biti doniran dobrotvornim organizacijama u Europi.

Prevaranti iznose izmišljene tvrdnje da su zahvaljujući istragama Mreže Europskih potrošačkih centara, u suradnji s financijskim regulatorima i Europskom središnjom bankom (ESB), otkrili financijsku prijevaru. Dodatno navode suradnju s Interpolom kako bi priča izgledala uvjerljivije.

Europski potrošački centar Hrvatska naglašava da niti jedna od ovih tvrdnji nije točna. Niti Europski potrošački centar Hrvatska niti Mreža Europskih potrošačkih centara ne pružaju usluge povrata izgubljenih financijskih sredstava.

Kako prepoznati prijevaru

Europski potrošački centar Hrvatska upozorava na nekoliko ključnih znakova koji ukazuju na pokušaj prijevare:

  • Lažne pozicije i nazivi: poruke su često potpisane od strane navodnog "Glavnog inspektora Mreže Europskih potrošačkih centara (ECC-Net)", pozicije koja ne postoji.
  • Pogrešan naziv organizacije: ispravan naziv je " Mreža Europskih potrošačkih centara (ECC-Net)", a ne "Europski centar za prava potrošača".
  • Neovlašteni logotipi: logotip u potpisu poruke nije povezan s Mrežom Europskih potrošačkih centara.
  • Sumnjive adrese e-pošte: često sadrže ime koje se ne podudara s onim u sadržaju poruke ili koriste domene koje nisu povezane s Mrežom Europskih potrošačkih centara.

Što učiniti ako primite sumnjivu poruku

Ako primite poruku koja vam se čini sumnjivom, Europski potrošački centar Hrvatska savjetuje da odmah prekinite komunikaciju i učinite sljedeće:

  • Provjerite identitet pošiljatelja: službenih kontakt podaci nacionalnih Europskih potrošačkih centara dostupni su ovdje: https://www.eccnet.eu/contact-your-local-ecc.
  • Zaštitite osobne podatke: Nemojte dijeliti vaše osjetljive informacije, poput bankovnih podataka ili dokumenata.
  • Nemojte plaćati unaprijed: Europski potrošački centar Hrvatska nikada ne naplaćuje svoje usluge - naše savjetovanje i pomoć su uvijek besplatni.
  • Prijavite pokušaj prijevare: sumnjivu komunikaciju prijavite Samostalnoj službi za informacijsku sigurnost u Ministarstvu unutarnjih poslova čije kontakte možete pronaći na sljedećoj poveznici - https://mup.gov.hr/kontakti-281975/281975 ili im se možete obratiti na adresu e-pošte: policija@mup.hr.



Izvor: Europski potrošački centar Hrvatska


Stranica