- Objavljeno: 20.11.2025.
Vlada RH odlučno protiv inflatornih pritisaka: Usvojena nova Odluka kojom se štiti standard građana i ograničavaju cijene za ukupno 100 proizvoda
Vlada Republike Hrvatske usvojila je na današnjoj sjednici Odluku o određivanju najviših cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda kao mjera izravne kontrole cijena u trgovini na malo. Novom Odlukom uređuje se popis za ukupno 100 proizvoda i kategorija proizvoda s najvišom razinom maloprodajnih cijena u trgovini na malo. Nova Odluka donosi se s ciljem dodatne pomoći najugroženijim građanima.
Novom Odlukom obuhvaćeno je 29 proizvoda za koje su trgovci dužni ograničiti cijenu svih artikala koje imaju u svojem asortimanu. Za ostalih 71 kategorija proizvoda, trgovci su dužni osigurati najmanje jedan artikl iz kategorije po ograničenoj cijeni te su obvezni odrediti najvišu maloprodajnu cijenu za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Ministarstvo gospodarstva napominje kako se za postojeće proizvode i kategorije proizvoda predlaže zadržati ista razina najviših maloprodajnih cijena, uvažavajući stanje i uvjete na tržištu. Odlukom je propisana najviša maloprodajna redovna cijena u pojedinoj kategoriji proizvoda, a na tržištu je očekivano i poželjno imati i povoljnije cijene proizvoda u istoj kategoriji. Sukladno komentarima Državnog zavoda za statistiku, mijenjaju se nazivi šećera u "kristal šećer" (umjesto kristalni šećer) te šareni grah u "šareni grah" (umjesto šareni grah u rinfuzi).
Donošenjem ove Odluke, trgovci su obvezni, kao i do sada, uz maloprodajnu cijenu jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti vizualnu identifikacijsku oznaku. Također, na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta, moraju jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te popis kategorija proizvoda s pripadajućom najvišom razinom maloprodajne cijene, sve kako bi se osigurala pravovremena obaviještenost potrošača. I dalje ostaje obveza za sve prodajne objekte veće od 400 m2, da osiguraju zasebne dijelove u prodajnim prostorima, za prodaju svih artikala iz ove Odluke, sukladno propisima.
Istraživanje Ministarstva gospodarstva, provedeno u suradnji s HGK u travnju 2025. na uzorku od 1.200 građana, pokazalo je kako su proizvodi s ograničenim cijenama izuzetno važni za socijalno osjetljive skupine, uključujući građane nižeg socioekonomskog statusa. Od 14% do 16% ispitanika navodi kako svaki puta kupuje proizvode s ograničenom cijenom te da svaki puta primjećuje vizualnu identifikacijsku oznaku i izdvojenu policu.
Odluka stupa na snagu 1. prosinca 2025.
Stranica
Novom Odlukom obuhvaćeno je 29 proizvoda za koje su trgovci dužni ograničiti cijenu svih artikala koje imaju u svojem asortimanu. Za ostalih 71 kategorija proizvoda, trgovci su dužni osigurati najmanje jedan artikl iz kategorije po ograničenoj cijeni te su obvezni odrediti najvišu maloprodajnu cijenu za najmanje jednu vrstu artikla unutar iste kategorije proizvoda. Ministarstvo gospodarstva napominje kako se za postojeće proizvode i kategorije proizvoda predlaže zadržati ista razina najviših maloprodajnih cijena, uvažavajući stanje i uvjete na tržištu. Odlukom je propisana najviša maloprodajna redovna cijena u pojedinoj kategoriji proizvoda, a na tržištu je očekivano i poželjno imati i povoljnije cijene proizvoda u istoj kategoriji. Sukladno komentarima Državnog zavoda za statistiku, mijenjaju se nazivi šećera u "kristal šećer" (umjesto kristalni šećer) te šareni grah u "šareni grah" (umjesto šareni grah u rinfuzi).
Donošenjem ove Odluke, trgovci su obvezni, kao i do sada, uz maloprodajnu cijenu jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti vizualnu identifikacijsku oznaku. Također, na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta, moraju jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji sadrži propisanu vizualnu identifikacijsku oznaku te popis kategorija proizvoda s pripadajućom najvišom razinom maloprodajne cijene, sve kako bi se osigurala pravovremena obaviještenost potrošača. I dalje ostaje obveza za sve prodajne objekte veće od 400 m2, da osiguraju zasebne dijelove u prodajnim prostorima, za prodaju svih artikala iz ove Odluke, sukladno propisima.
Istraživanje Ministarstva gospodarstva, provedeno u suradnji s HGK u travnju 2025. na uzorku od 1.200 građana, pokazalo je kako su proizvodi s ograničenim cijenama izuzetno važni za socijalno osjetljive skupine, uključujući građane nižeg socioekonomskog statusa. Od 14% do 16% ispitanika navodi kako svaki puta kupuje proizvode s ograničenom cijenom te da svaki puta primjećuje vizualnu identifikacijsku oznaku i izdvojenu policu.
Odluka stupa na snagu 1. prosinca 2025.
