- Objavljeno: 30.11.2022.
U Osijeku održana informativna radionica za potrošače o zamkama prilikom internet kupovine te o uvođenju eura
U srijedu, 30. studenog 2022. u Osijeku je održana informativna radionica za potrošače o zamkama prilikom internet kupovine te o uvođenju eura, u organizaciji Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i centra Europe Direct Osijek u suradnji s Ministarstvom gospodarstva i održivoga razvoja.
Sudionike je u uvodnom dijelu pozdravila Brigita Ivoševac, voditeljica centra Europe Direct Osijek. Mirela Skočić i Danijela Marković Krstić iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja održale su prezentacije o najvažnijim promjenama koje nastupaju s uvođenjem eura koje se tiču potrošača, kao i o zamkama koje vrebaju prilikom kupovine putem interneta.
S povećanjem učestalosti kupovine na internetu dolazi i do većeg broja slučajeva narušavanja prava potrošača i prijevara, stoga je nužno da su građani upoznati s pravima koje imaju. U okviru radionice potrošače se informiralo o najbitnijim stvarima na koje moraju obratiti pažnju kako ne bi ostali bez proizvoda ili uplaćenog novca. Naime, bitno je spomenuti da se, prije nego se obavi kupovina, pročitaju opći uvjeti poslovanja kao i upute za potrošače, a posebno se mora obratiti pažnja gdje je sjedište trgovca budući da ova pravila vrijede isključivo za kupovinu na području Europske unije (na trgovce koji imaju sjedište na području EU). Također, potrošači su na radionici informirani da kupuju u provjerenim internet trgovinama te da čitaju recenzije.
Nadalje, u sklopu radionice potrošačima su predstavljeni glavni mehanizmi zaštite potrošača u procesu uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Pojašnjeno je što je to Etički kodeks i zašto bi potrošači trebali birati poslovne subjekte koji su se pridružili inicijativi te kako i sami potrošači mogu doprinijeti transparentnom uvođenju eura unošenjem pohvala/pritužbi putem aplikacije Etičkog kodeksa. Građani su upoznati s dizajnom, izgledom te zaštitnim obilježjima novčanica i kovanica eura te su dobili praktične savjete o zamjeni valute. Također, saznali su gdje i na koji način se mogu informirati o zamjeni hrvatske kune eurom.
Udruga Centar za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) iz Bilja jedna je od 6 udruga koje provode projekt „Tajni kupac za zaštitu potrošača u procesu uvođenja eura u Republici Hrvatskoj“. Gospođa Tanja Popović Filipović iz udruge CEIP predstavila je udrugu te projektne aktivnosti koje se provode u sklopu ovog projekta.
Radionica u Osijeku druga je u nizu radionica na temu kupovine putem interneta i uvođenja eura koje Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj i Europe Direct centri u Hrvatskoj organiziraju u suradnji Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja. U ovoj godini održat će se još dvije radionice i to 2. prosinca 2022. u Rijeci te 7. prosinca u Zagrebu.
Stranica
Sudionike je u uvodnom dijelu pozdravila Brigita Ivoševac, voditeljica centra Europe Direct Osijek. Mirela Skočić i Danijela Marković Krstić iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja održale su prezentacije o najvažnijim promjenama koje nastupaju s uvođenjem eura koje se tiču potrošača, kao i o zamkama koje vrebaju prilikom kupovine putem interneta.
S povećanjem učestalosti kupovine na internetu dolazi i do većeg broja slučajeva narušavanja prava potrošača i prijevara, stoga je nužno da su građani upoznati s pravima koje imaju. U okviru radionice potrošače se informiralo o najbitnijim stvarima na koje moraju obratiti pažnju kako ne bi ostali bez proizvoda ili uplaćenog novca. Naime, bitno je spomenuti da se, prije nego se obavi kupovina, pročitaju opći uvjeti poslovanja kao i upute za potrošače, a posebno se mora obratiti pažnja gdje je sjedište trgovca budući da ova pravila vrijede isključivo za kupovinu na području Europske unije (na trgovce koji imaju sjedište na području EU). Također, potrošači su na radionici informirani da kupuju u provjerenim internet trgovinama te da čitaju recenzije.
Nadalje, u sklopu radionice potrošačima su predstavljeni glavni mehanizmi zaštite potrošača u procesu uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj. Pojašnjeno je što je to Etički kodeks i zašto bi potrošači trebali birati poslovne subjekte koji su se pridružili inicijativi te kako i sami potrošači mogu doprinijeti transparentnom uvođenju eura unošenjem pohvala/pritužbi putem aplikacije Etičkog kodeksa. Građani su upoznati s dizajnom, izgledom te zaštitnim obilježjima novčanica i kovanica eura te su dobili praktične savjete o zamjeni valute. Također, saznali su gdje i na koji način se mogu informirati o zamjeni hrvatske kune eurom.
Udruga Centar za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) iz Bilja jedna je od 6 udruga koje provode projekt „Tajni kupac za zaštitu potrošača u procesu uvođenja eura u Republici Hrvatskoj“. Gospođa Tanja Popović Filipović iz udruge CEIP predstavila je udrugu te projektne aktivnosti koje se provode u sklopu ovog projekta.
Radionica u Osijeku druga je u nizu radionica na temu kupovine putem interneta i uvođenja eura koje Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj i Europe Direct centri u Hrvatskoj organiziraju u suradnji Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja. U ovoj godini održat će se još dvije radionice i to 2. prosinca 2022. u Rijeci te 7. prosinca u Zagrebu.